suris ? (25/4-09)

Usch sikken dag !
Imorses när jag vaknade så va jag på jätte bra humör. Gick omkring här och tänkte på hur roligt det skulle bli att träffa min storebror (som jag inte har träffat sen i julas) och sjöng lite glatt. Även S ringde och frågade ifall jag och Y ville komma till Falköping och hälsa på, men jag tackade artigt nej eftersom Mikael skulle komma. Sen när J vaknade så muttrade han omkring (det brukar han göra) och jag trallade omkring.
Då kommer han helt plötsligt och säger: "Måste du hålla på sådär ?!"
"Vadå ?" säger jag.
"Ja men, sådär !" svarade han då surt.
Jaha tänkte jag. Ursäkta att jag är på bra humör. Sen efter en stund när han hade vaknat till lite kom han och log (på ett sånt där *är det något som är fel* smajl) och ville ha en KRAM ! Då sa jag: "Passa dig, nu är jag sur. För här får man ju inte vara på bra humör i alla fall !"
Sen åkte han till jobbet. Jag tror han fattade vinken.

Nu när jag har varit själv en stund så sitter jag här i ett par blå-blommiga shorts och dricker kaffe. Det är inte så dumt om man inte tittar ut genom fönstret där det sitter en massa folk som grillar och dricker kalla öl. Ser så sjukt mysigt ut. Får ta och vara med på allt sånt nästa sommar kanske. Då Y är större och kan vara med längre. Men då behöver man ju kanske inte dricka massa öl, räcker med ett kallt glas lemonad istället.. hi hi..

Min storebror (Mikael) kom upp till Skövde igår 23:30, men han har sovit hos pappa. Och jag trodde att han då skulle sova här inatt eftersom hans tåg går 08:30 imorgon bitti, men han sover hos pappa även denna natt. Måste säga att jag blev lite besviken, både på min bror och min pappa. Mikael kom upp hit förut och va här i knappt 2 timmar. 2 TIMMAR ! Det är ju ingenting. Trodde även att pappa också skulle komma upp, men nehepp. Han och Helene (pappas sambo) va på stan och shoppade loss istället. Pappa kanske inte va så viktig, men jag tyckte att Mikael kunde ha varit här längre. Alla syskon har ju speciella band, och jag och Mikael har ett sånt band. Visst, jag älskar Magnus och kommer jätte bra överens med honom, men det är något speciellt med Mikael. Och han skulle ju inte sova här inatt heller. Tror det är pga Y men han sa ingenting. Tycker han då i såna fall kunde ha varit här lite längre. Dom där 2 timmarna flög ju iväg, hann ju inte göra eller prata om någonting ! 


Hoppas ni har haft en bättre dag än vad jag har haft i alla fall..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0